PCG logo
Fallstudie

Kostnads- och flödesoptimering med AWS Mobile services

customHeroImage
Introduktion

Att hålla kontakten med kunderna är viktigt för alla företag, och Salesforce Marketing Cloud och liknande verktyg är ett stort steg framåt jämfört med att försöka göra allting manuellt. Men de kan också vara dyra och krångliga att använda, och ibland kommer de inte med alla funktioner du behöver. Lyckligtvis för Teevolution kunde vi visa hur Amazon Pinpoint kan göra allt – och mer – för mindre pengar.

50,000+
Aktiva Användare
60+
Golfanläggningar
100%
AWS Serverless Platform
Utmaningen

Teevolution kontaktade oss med uppdraget att skapa en bättre kundresa, optimera kundkommunikationen och öka kundengagemanget. Dessutom ville de lämna Salesforce Marketing Cloud på grund av höga kostnader, svårigheter att underhålla systemet och brist på nödvändiga funktioner.

Lösningen

PCG började med att granska den nuvarande kundresans flöde för Teevolutions kunder. Vi såg att den befintliga konfigurationen i Salesforce Marketing Cloud kunde överföras helt till Amazon Pinpoint utan några problem eller större omarbetningar. Dessutom kunde arbetsflödet för kundengagemanget förbättras för de anställda.

Genom att implementera Amazon Pinpoint skapade Miracle Mill en flexibel och skalbar kommunikation för Teevolution. Genom att skapa olika segment och kundresor gjorde PCG det möjligt för Teevolution att förbättra kundupplevelsen både före och efter att de går med i plattformen.

Teevolution har nu en guidad onboarding-process genom personliga e-post- och SMS-meddelanden när en kund bokar en tid. De skickar också ut regelbundna e-postkampanjer för att fortsätta att engagera sina kunder.

Arkitektur diagram
Architectural diagram
Fördelar och resultat

Lösningen ersatte fullständigt Salesforce Marketing Cloud, vilket avsevärt minskade de fasta och rörliga kostnaderna samt arbetsflödets komplexitet. Eftersom applikationen är byggd i AWS innebar det också att det nu är lättare för Teevolution att integrera sina AWS-tjänster och skapa en mer optimerad och smidig upplevelse för användare och anställda.

Med hjälp av kundresor, segment och marknadsföringskampanjer har Teevolution ökat sitt kundengagemang, antalet köp per kund och det totala livstidsvärdet för kunden.

Med hjälp av olika mallar spenderar de nu mindre tid på att skapa sina kampanjer och fokuserar mer på att optimera innehållet och anpassa det för varje segment.

Om PCG

Public Cloud Group (PCG) stödjer företag i deras digitala transformation genom att erbjuda publika molnlösningar.

Med en produktportfölj som är utformad för att stödja organisationer av alla storlekar på deras resa mot molnet, och en kompetens som är synonym med högkvalificerad personal som kunder och partners gärna arbetar med, positionerar sig PCG som en pålitlig och trovärdig partner för de största molnleverantörerna. Vi är relevanta och har erkänd kompetens och trovärdighet.

Vi har den högsta partnerskapsstatusen med de tre största molnleverantörerna: Amazon Web Services (AWS), Google Cloud och Microsoft. Vi erbjuder expertis och oberoende rådgivning inom molnimplementering, applikationsutveckling, skötsel och underhåll av molntjänster.

Använda tjänster

Läs mer

Nyheter
PCG uppnår ny AWS Advertising and Marketing Technology Competency

Pressmeddelande om att PCG har uppnått den nya AWS Advertising & Marketing Tech Competency i DCX, som omvandlar digitala kundupplevelser.

Läs mer
Fallstudie
AWS Pinpoint
Sanity CMS
Bana väg för bättre kunddialog med Amazon Pinpoint

Att hitta rätt tjänster och verktyg för de interna processerna på Spike Diamond är avgörande i en bransch där kundengagemang är centralt. Att öka klickfrekvensen för e-post- och push-notifieringskampanjer och öka det genomsnittliga antalet besök per kund var avgörande för framgången med Holler.

Läs mer
Artikel
Amazon CloudFront
Hur Miracle Mill arbetar med mobilutveckling

Människor förlitar sig mycket mer på mobila enheter för att uppfylla sina behov och få information istället för traditionella skrivbordsversioner av webbplatser. Teknologierna som används för att skapa dessa mobila appar utvidgas och förbättras snabbt.

Läs mer
Nyheter
Uppgraderingar till AWS Well-Architected Framework för 2023

En uppdatering av 2023 års förändringar i AWS välarkitekterade ramverk: Förbättringar inom säkerhet, effektivitet och införandet av Lens Catalog för skräddarsydd vägledning, med betoning på global tillgänglighet.

Läs mer
Se allt

Låt oss jobba tillsammans

United Kingdom
Arrow Down