Fallstudie

Bättre kundbemötande med Amazon Pinpoint

Introduktion

I en bransch där kundbemötande är avgörande var det viktigt att hitta rätt tjänster och verktyg för Spike Diamonds interna processer. Att öka klickfrekvensen i e-post- och push-notifikationskampanjer och öka det genomsnittliga antalet besök per kund är avgörande för Hollers framgång och en perfekt tillämpning av Amazon Pinpoint.

Om Spike Diamond

Spike Diamond är ett förlag baserat i Storbritannien, kända för online-publikationer så som Holler Country, ett onlinemagasin som täcker nyheter, artister o.s.v från countrymusikens värld.

Utmaningen

Efter att ha undersökt de tillgängliga verktygen för att skicka personliga e-postmeddelanden, push-notiser och SMS hade Holler svårt att hitta ett system som skulle integreras väl med deras befintliga arbetsflöde och tjänster.

Det huvudsakliga målet för Holler var att öka kundernas engagemang genom att leverera rätt innehåll till rätt personer så snabbt som möjligt, både på datorer och mobiler via de kanaler som är bäst för varje kund.

Företaget behövde också ett enkelt sätt att dela sitt innehåll med användarna utan alltför stor ansträngning från teamet.

Lösningen

Efter att ha undersökt de tillgängliga verktygen för att skicka personliga e-postmeddelanden, push-notiser och SMS hade Holler svårt att hitta ett system som skulle integreras väl med deras befintliga arbetsflöde och tjänster.

Det huvudsakliga målet för Holler var att öka kundernas engagemang genom att leverera rätt innehåll till rätt personer så snabbt som möjligt, både på datorer och mobiler via de kanaler som är bäst för varje kund.

Företaget behövde också ett enkelt sätt att dela sitt innehåll med användarna utan alltför stor ansträngning från teamet.

Fördelar och resultat

Genom att implementera integrationen med Sanity CMS och Pinpoint för e-postkommunikation med kunderna kunde man se resultaten på en gång. Kampanjerna skapade ett högt engagemang, ökade antalet sidbesök per kund och ökade den genomsnittliga sessionslängden på deras webbplats.

Integrationen resulterade också i ett bättre arbetsflöde för de anställda och ett enkelt sätt att kommunicera med kunderna.

Dessutom gjorde Amazon Pinpoints analyser det möjligt för företaget att få detaljerade insikter om hur varje kontaktpunkt med kunderna fungerade, vilket gjorde det möjligt att optimera dem och förbättra engagemanget ytterligare.

Om Miracle Mill

På Miracle Mill är vi passionerade entreprenörer och ingenjörer som arbetar med att använda modern banbrytande molnteknik. Vi är ett molnföretag som fokuserar på att bygga skalbara applikationer med AWS-molntjänster.

Vi tillhandahåller molnkonsulttjänster med en Agil iterativ process för mjukvaruutveckling och DevOps-metoder.

Vi tillhandahåller molnkonsulttjänster med en Agil iterativ process för mjukvaruutveckling och DevOps-metoder.

Taggar:

Använda tjänster

Läs mer

Fallstudie
Använd CI/CD och AWS Lambda för att utveckla bättre bokningssystem

Teevolution är ett innovativt svenskt teknikföretag, känt för sina golfrelaterade produkter och tjänster som SmartGolfa. Läs vår fallstudie som visar vilken roll AWS Lambda spelade för att skapa en effektiv lösning åt dem.

Läs mer
Fallstudie
Amazon CloudFront,AWS S3,AWS Lambda
Lägg grunden för bättre DCX i detaljhandeln med AWS Lambda

Re-board Technology tillverkar Re-board®, den innovativa, hållbara, robusta kartongen. De är baserade i Sverige och samarbetar med globala tryckpartners och distributörer för att erbjuda effektfulla designlösningar för displayreklam, marknadsföring på försäljningsställen samt för utställningar och mässor.

Läs mer
Fallstudie
Modernisering av beställningssystem med molnet och serverlös utveckling

Fogia är ett skandinaviskt möbelföretag med fokus på enkelhet, funktionalitet och kvalitet. De designar och tillverkar möbler för hem, kontor och offentliga utrymmen.

Läs mer
Artikel
Automatisk testning av webbgränssnitt i AWS

Alla bra utvecklingsprocesser innehåller en testfas - oavsett om man låter vänner och familj utvärdera produkten eller om det är en kvalitetssäkring som utförs av en certifierad leverantör. Testningen görs oftast manuellt eller halvautomatiskt med hjälp av verktyg som Selenium. Många är bekanta med automatiserade testningsverktyg, men då det kan kännas krångligt att implementera automatiserade UI-tester är det ibland något man hellre undviker. Medan andra automatiserade integrations- och enhetstester kan vara enklare och mer okomplicerade att implementera kräver automatisk UI-testning mer eftertanke och planering - men de potentiella fördelarna är desto större. Automatisk testning av webbgränssnitt sparar mängder av tid, säkerställer högre kvalitet och precision och möjliggör kontinuerlig distribution. En välkommen bonus är potentialen att omvandla din verksamhet!

Läs mer