PCG logo
Fallstudie

Bana väg för bättre kunddialog med Amazon Pinpoint

customHeroImage
Introduktion

Att hitta rätt tjänster och verktyg för de interna processerna på Spike Diamond är avgörande i en bransch där kundengagemang är centralt. Att öka klickfrekvensen för e-post- och pushmeddelandekampanjer och öka det genomsnittliga antalet besök per kund var avgörande för framgången med Holler - och en idealisk tillämpning av Amazon Pinpoint.

Utmaningen

Efter att ha undersökt de tillgängliga verktygen för att skicka personliga e-postmeddelanden, push-notiser och SMS hade Holler svårt att hitta ett system som skulle integreras väl med deras befintliga arbetsflöde och tjänster.

Huvudmålet för Holler var att öka kundengagemanget genom att leverera rätt innehåll till rätt personer så snabbt som möjligt, på både desktop och mobil via de kanaler som är bäst för varje kund.

Företaget behövde också ett enkelt sätt att dela sitt innehåll med sina användare utan alltför mycket ansträngning från deras team.

Lösningen

Efter att ha diskuterat deras befintliga installation och de förbättringar och förändringar de vill ha, fastställdes det att Amazon Pinpoint är den perfekta lösningen för dem.

Amazon Pinpoint implementerades för att Holler skulle kunna skicka innehåll via e-post och push-notiser på desktop och mobil med personaliserat innehåll från deras webbplats baserat på varje användares preferenser.

Eftersom applikationen är en Progressive Web App kunde användarna installera den på sina mobila enheter och få meddelanden med det senaste innehållet, samt få tillgång till och läsa innehåll offline.

Genom att använda Amazon Pinpoint i kombination med ett headless CMS - Sanity, kunde PCG tillhandahålla ett lättbyggt nyhetsbrev direkt i sitt CMS. Deras team kan nu tillhandahålla innehållet i CMS och länka sitt befintliga innehåll utan att behöva skriva om eller ladda upp bilder på flera ställen samtidigt som designen förblir konsekvent.

Amazon Pinpoint implementerades också för att skicka ut olika push-notiser till användare som prenumererar på dem. Detta passar perfekt med Hollers huvudsyfte att ge de senaste nyheterna och insikterna till sina kunder.

Fördelar och resultat

Genom att implementera integrationen med Sanity CMS och Pinpoint för e-postkommunikation med kunderna blev resultaten omedelbart märkbara. Kampanjerna skapade ett högt engagemang, ökade antalet sidbesök per kund och ökade den genomsnittliga sessionstiden på deras webbplats.

Integrationen resulterade också i ett bättre arbetsflöde för de anställda och ett enkelt sätt att kommunicera med sina kunder.

Dessutom gjorde Amazon Pinpoints analyser det möjligt för företaget att få detaljerade insikter om resultatet av varje kontaktpunkt med sina kunder och gav därför möjlighet att optimera dem och ytterligare förbättra engagemangsgraden.

Om PCG

Public Cloud Group (PCG) stödjer företag i deras digitala transformation genom att erbjuda publika molnlösningar.

Med en produktportfölj som är utformad för att stödja organisationer av alla storlekar på deras resa mot molnet, och en kompetens som är synonym med högkvalificerad personal som kunder och partners gärna arbetar med, positionerar sig PCG som en pålitlig och trovärdig partner för de största molnleverantörerna. Vi är relevanta och har erkänd kompetens och trovärdighet.

Vi har den högsta partnerskapsstatusen med de tre största molnleverantörerna: Amazon Web Services (AWS), Google Cloud och Microsoft. Vi erbjuder expertis och oberoende rådgivning inom molnimplementering, applikationsutveckling, skötsel och underhåll av molntjänster.

Använda tjänster

Läs mer

Nyheter
PCG uppnår ny AWS Advertising and Marketing Technology Competency

Pressmeddelande om att PCG har uppnått den nya AWS Advertising & Marketing Tech Competency i DCX, som omvandlar digitala kundupplevelser.

Läs mer
Fallstudie
AWS Pinpoint
Kostnads- och flödesoptimering med AWS Mobile services

Att skapa en bättre kundresa, optimera kundkommunikationen och öka kundernas engagemang kan vara en utmaning. Läs hur AWS Mobile utgjorde grunden för en sådan lösning.

Läs mer
Artikel
Amazon CloudFront
Hur Miracle Mill arbetar med mobilutveckling

Människor förlitar sig mycket mer på mobila enheter för att uppfylla sina behov och få information istället för traditionella skrivbordsversioner av webbplatser. Teknologierna som används för att skapa dessa mobila appar utvidgas och förbättras snabbt.

Läs mer
Nyheter
Uppgraderingar till AWS Well-Architected Framework för 2023

En uppdatering av 2023 års förändringar i AWS välarkitekterade ramverk: Förbättringar inom säkerhet, effektivitet och införandet av Lens Catalog för skräddarsydd vägledning, med betoning på global tillgänglighet.

Läs mer
Se allt

Låt oss jobba tillsammans

United Kingdom
Arrow Down